02.06.2023 396

Результати соціологічного дослідження в рамках міжнародного проєкту ERASMUS KA2 - DEFEP

Командою проєкту Erasmus+ KA2 DEFEP «Дистанційна освіта майбутнього: кращі практики ЄС у відповідь на запити сучасних здобувачів вищої освіти та ринку праці» було проведено соціологічне дослідження, метою якого став опис пріоритетів, потреб і запитів зацікавлених сторін (стейкхолдерів) дистанційної освіти як потенційно окремої форми освіти. Опитування проводилося методом формалізованого онлайн-анкетування у періо з 1 до 10 травня 2023 року.

Генеральну сукупність дослідження склали студенти, науково-педагогічні працівники, керівники та афілійовані роботодавці закладів вищої освіти:

  • ­Уманського національного університету садівництва;
  • Чорноморського національного університету імені Петра Могили;
  • Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана;
  • Львівського національного університету природокористування;
  • Національного університету «Чернігівська Політехніка»;
  • Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

За результати дослідження встановлено, що стейкхолдери в цілому готові до впровадження дистанційної освіти як окремої форми, одак їхня готовність є неоднорідною. Так, студенти доволі оптимістично дивляться на дистанційну освіту, орієнтуючись на її практичність та комфортність, але усвідомлюючи її нижчу якість; керівники та НПП також вбачають проблему нижчої якості знань і навичок, що отримуються в дистанційному форматі, також підкреслюють ряд характерних для неї проблем (організаційних, технічних, психологічних тощо), хоча розуміють доцільність і раціональність цього формату, а тому готові до його впровадження; роботодавці на особистому рівні надають перевагу традиційному формату, але на інституційному рівні готові до масовізації дистанційної освіти та зацікавлені в участі в її вдосконаленні.

Результати соціологічного дослідження в рамках міжнародного проєкту ERASMUS KA2 - DEFEP
Результати соціологічного дослідження в рамках міжнародного проєкту ERASMUS KA2 - DEFEP

І хоча є сильна диференціація ставлення до дистанційного формату серед представників різних напрямів освіти, різних ЗВО тощо, для основного масиву стейкхолдерів дистанційна освіта вже встигла перетворитись на звичку, яку вони готові формалізувати.

ЗВІТ за результатами соціологічного дослідження запитів стейкходерів дистанційної освіти (здобувачі вищої освіти, викладачі, менеджмент ЗВО, роботодавці) Україна достурний для перегляду на офіційному сайті проєкту.