16.03.2017 924

Аграрно-політичні дебати

Подію завершено

Аграрно-політичні дебати
Аграрно-політичні дебати

«АГРАРНО-ПОЛІТИЧНІ ДЕБАТИ»

(рекомендації щодо організації та проведення)

 

Ідея і мета:

            За останнє десятиліття в Україні відбулися зміни в науці та суспільній свідомості, які привели до необхідності переосмислення науки і освіти, а також їх цілей і завдань. Якісну освіту сучасного фахівця будь-якої галузі неможливо уявити без розвитку інформаційної, дослідницької та комунікативної культури.

Функціональна компетентність сучасного магістра, аспіранта, молодого вченого характеризується свободою орієнтації в інформаційному полі, знанням безлічі точок зору, які стосуються не тільки його спеціальності, але і в цілому сільського господарства, аграрної політики, умінням вибирати і обґрунтовувати свій вибір, мистецтвом самостійного вирішення проблем засобами інформації та комунікації.

            У зв'язку з цим, аграрно-політичні дебати є ефективною педагогічною технологією, яка сприяє розвитку логічного і критичного мислення, комунікативної культури та навичок публічного виступу. Участь у дебатах дає можливість молодим фахівцям розвинути вміння працювати в команді, вибирати відповідних партнерів, вмінні концентруватися на суті проблеми і відстоювати свою точку зору щодо важливих аграрно-політичних питань для України.

 
Організація:

            Аграрно-політичні дебати організовує Науково-методичний центр «Агроосвіта» за методичної підтримки з боку проекту «Німецько-український агрополітичний діалог» (АПД). АПД надає проект методики для узгодження з «Агроосвітою» та ВНЗ.

            У дебатах беруть участь аграрні навчальні заклади України. Дебати проводиться в два етапи: перший етап на базі кожного навчального закладу із визначенням команди-переможця по ВНЗ (відповідальні особи у ВНЗ на місцях).

            Фінальний етап проводиться на базі Національного університету біоресурсів і природокористування України (НУБіП) (контактна особа: Віталій Коваленко та Марина Галат) в рамках XIX Зльоту студентських лідерів аграрної освіти (плановий час проведення 26.05.2017 9: 00-13: 00).

 
Області відповідальності окремих учасників при підготовці і проведенні дебатів:
«Агроосвіта» відповідає за:
• Узгодження методики проведення дебатів з ВНЗ
• Забезпечення контакту із ВНЗ і інформування їх щодо організаційних моментів
• Участь представника «Агроосвіти» в журі фінального туру в Києві.

 

ВНЗ відповідають за:

• Узгодження методики проведення дебатів

• Організація і проведення першого туру дебатів в кожному окремому ВНЗ

• Запис і надання відеоматеріалів по першому туру дебатів «Агроосвіті» до 1.05.2017

• Визначення (за методикою, описаної нижче) делегата з команди-переможця по ВНЗ для участі в фіналі

• Забезпечення участі делегата у фінальній грі в Києві.

 

НУБіП відповідає за:
• Надання приміщення для 60 -70 осіб на безоплатній основі
• Запрошення слухачів (студентів, викладачів, науковців)
• Координацію технічного забезпечення перекладу та кетерингу (напої, чай, кава, соки, печиво).
 
            АПД відповідає за:
• Розробку та узгодження методики проведення дебатів
• Організацію та фінансування синхронного перекладу і катерінг
• Запрошення учасників журі
• Модерацію заходу
• Підготовку сертифікатів і нагород

 

Концепція дебатів:

            Аграрно-політичні дебати являють собою формалізоване обговорення заздалегідь певних аграрно-політичних тем. У дебатах беруть участь команди, кожна з яких складається з трьох учасників (спікерів). Дві команди обговорюють задану аграрно-політичну тему.

            При цьому одна команда стверджує тезу (цю команду називають стверджуючою), а інша його спростовує (заперечуюча команда). За результатами жеребкування формуються групи з команд, які обговорюють одну з попередньо запропонованих аграрно-політичних тем, представляючи аргументи «за» і «проти».

Мова ведення дебатів українська / російська (для іноземних членів журі у фінальному етапі забезпечується синхронний переклад на англійську мову). За результатами проведення дебатів проводиться оцінка команд з боку журі та слухачів із залу (докладніше в розділі «оцінка дебатів»).

            У зв'язку з участю в дебатах 18-ти (або 24-х) аграрних ВНЗ зі всієї України, вони проводиться в два етапи. 1-й етап проводиться в кожному окремому ВНЗ до 1.05.2017 року. За результатами 1-го етапу визначається команда-переможець, зі складу якої представника ВНЗ делегують одного учасника для участі в фіналі. Фінальний етап проводиться в Києві на базі НУБіП в рамках XIX Зльоту студентських лідерів аграрної освіти 26.05.2017 року.

                    Після проведення фіналу в команді-переможця журі визначає 1-е, 2-е і 3-е місце за кожним з учасників, оцінюючи їх індивідуальні виступи. Таким чином, крім команди-переможця дебатів, після завершення фіналу визначається абсолютний переможець аграрно-політичних дебатів – представник певного ВНЗ.

 
            Учасники дебатів:

            У дебатах можуть брати участь студенти бакалаврату та студенти-магістри різних курсів, а також аспіранти всіх факультетів. Для участі у фінальному турі ВНЗ повинні надати «Агроосвіті» інформацію про своїх делегатів – по одному представнику з команди-переможця 1-го етапу – до 1.05.2017 року.

 

Склад журі:

Склад журі 1-го етапу гри формується на розсуд ВНЗ *.

Для участі у складі журі фіналу гри запрошуються представники (близько 12 осіб):

Органів державного управління і законотворчості:

• Міністерство аграрної політики і продовольства України

• Верховна Рада, Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин

Системи освіти:

• НУБіП та ін. ВНЗ (за погодженням з організаторами)

• НМЦ «Агроосвіта»

• НААН

Аграрного бізнесу України:
• Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ)
• ін. аграрні об'єднання та спілки (за погодженням з організаторами)
Міжнародні експерти
• Проект «Німецько-український агрополітичний діалог»
• Університет Гумбольта: прод. Дітер Кіршке
• Aташе з агр. питань Посольства Німеччини: Герман Інтеманн
• Aташе з агр. питань в Посольстві Франції: Ніколя Перен
• Представник Євросоюзу в Україні, відповідальний за аграрний напрямок

 

Рекомендації для журі – критерії для оцінювання дебатів:

• обізнаність учасників по проблемах

• розкриття теми дебатів (всебічний аналіз проблеми та перерахування її важливих складових)

• наведення достовірних і відповідних аргументів

• вміння логічно і послідовно відстоювати власну думку

• командна робота і її злагодженість

 

Критерії для визначення абсолютного переможця:

• культура ведення дебатів

• грамотна мова і ораторське мистецтво

• оперативне використання аргументів опонентів в своєму виступі

 

            Підготовка до проведення дебатів / терміни:

1 березня - зустріч представників АПД з відповідальними особами за проведення 1-го туру дебатів у ВНЗ - презентація концепції гри.

6 березня - надання АПД проекту концепції «Агроосвіті» для подальшого узгодження

за 2 тижні до проведення 1-го туру - оголошення учасникам всіх тем дебатів для загальної підготовки

10 березня - 1 травня - проведення 1-го туру дебатів у ВНЗ

до 1 травня - надання ВНЗ інформації про їх учасника у фінальній (один учасник з команди-переможця 1-го туру)

до 20 травня - самостійне формування команд по три людини з делегатів до фінального туру від ВНЗ на базі «Агроосвіта» (методика нижче)

25 травня - зустріч учасників з експертом з питань аграрної політики (проект «Німецько-український агрополітичний діалог») для ознайомлення з методологією дебатів, відповідей на питання; жеребкування команд по темам, а також позиціях («за» або «проти»); для самостійної і командної підготовки, розподілу ролей всередині команди і консультування у команд є 24 години

26 травня - проведення фіналу дебатів (можливе місце проведення: 1 корпус НУБіП вул. Генерала Родимцева, 19 аудиторія №79).

 

Формування команд для фінального етапу:

            Команди складаються з трьох молодих фахівців на основі особистої (фракційної) домовленості. Для цього створюється спеціальна платформа, де переможець 1-го етапу (обраний ВНЗ один учасник команди-переможця - делегат для фінальної гри) розміщує своє резюме, а також інформацію про свої професійні інтереси і позиціях. Шляхом подання запитів та їх прийняття /відхилення формуються фракції (команди). Детальна інформація про платформу буде надана пізніше.

            Проведення жеребкування з оголошенням тим і позицій («за», «проти»):

            Жеребкування проводиться за 24 години до проведення дебатів (як в рамках 1-го туру, так і для фінального етапу). У жеребкуванні беруть участь команди, сформовані заздалегідь для 1-го туру або фінальної гри. Всього формується 6 (8) команд по три людини. Для проведення жеребкування на листочках паперу записується одна з тем для дебатів і позиція («за» або «проти») - всього 6 (8) листочків.

            По одному представнику від команди (на вибір команди) витягають, не дивлячись, один з листочків, ніж визначається їх подальша роль у грі. На кожному з листочків також вказується колір команди, який потім використовується для її оцінки залом (листи для оцінки, дивись нижче); члени кожної команди також на час гри отримують бейжі відповідного кольору

            Теми для проведення дебатів (у підпунктах перераховані можливі питання, на які рекомендується звернути увагу при підготовці до дебатів для розкриття теми):

            1) Зняття мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення - введення вільного ринку землі.

            • Хто має право купити і скільки?

            • Впровадження, в які терміни?

            • За якою процедурою?

            • Чи можуть купувати іноземці, чому?

 

            2) Скасування спеціального режиму оподаткування для сільськогосподарських товаровиробників (4 група) та застосування загальної системи оподаткування з податку на додану вартість (ПДВ).

            • За яких передумов (введення програми субсидування)?

            • Для всіх однакові умови або виключення для якихось галузей?

            • Перехідні періоди (що зараз і як було)?

            • Вплив на с / г введення загального податку на прибуток (для різних підприємств)?

 

            3) Дозвіл на використання генно-модифікованих продуктів (ГМО-продуктів) у виробництві продуктів харчування для населення і кормів для тварин - як гарантія продовольчої безпеки країни.

            • З чим пов'язані побоювання на рахунок ГМО?

            • Як ставляться до ГМО у світі / Європі, дозвіл на виробництво?

            • Чи можна без ГМО гарантувати продовольчу безпеку?

            • Як ведеться контроль ГМО в Україні (основні продукти), вплив на експорт?

4) Підтримка розвитку сімейних фермерських господарств - скорочення впливу великих аграрних підприємств/агрохолдингів?

• Хто гарантує продовольчу безпеку, по яких продуктах?

• Роль сімейних фермерських господарств та агрохолдингів у розвитку сільських територій?

• Хто може забезпечити високу якість продукції та її безпеку?

• Роль структури аграрних підприємств для розвитку експорту аграрної продукції?

 

            Рекомендації щодо підготовки до агрополітичних дебатів для учасників:

            • розподілі часу на виступ серед усіх учасників вашої команди відносно рівномірно, не перебивайте один одного і ваших опонентів під час виступу;

            • під час виступу говоріть максимально грамотно, без сленгу;

            • вносьте Ваші аграрно-політичні аргументи по суті, без поспіху;

            • вказуйте на очікувані економічні, соціальні ефекти і вплив на навколишнє середовище і біобезпеку;

• підкріплюйте Ваші очікування авторитетними даними: міжнародним досвідом, результатами економічних досліджень/аналізів/прогнозів;

• оцінюйте можливі ризики і протилежні аргументи опонентів вже під час самих дебатів, реагуйте на них;

• оцінюйте реальні можливості для реалізації Ваших пропозицій, з огляду на загальні політичні рамкові умови (зокрема, фінансування з держбюджету);

 
Система оцінки і підрахунок голосування:
            Оцінка кожної команди проводиться за трьох-бальною системою:
зелена карта / наклейка означає - «позитивно» і оцінюється +1
жовта карта (для журі) означає - «невизначено» і оцінюється 0
червона карта / наклейка означає - «негативно» і оцінюється -1
 
Категорія
голосуючих
Оцінка голосів у балах Всього голосів від групи Загальна кількість балів по групі
Журі 1 голос = 10 балів близько. 10 100
Слухачі 1 голос = 1 бал близько. 50 50

 

 

Визначення балів для кожної команди:

Бали журі «+1» *10 – «-1»*10

+       Бали слухачів «+1» *1 – «-1»*1

=       Бал команди

Визначення абсолютного переможця також проводиться відповідно до даної методики, але тільки на основі голосів членів журі.

 

Регламент проведення фіналу дебатів/загальні правила *:

            Модерація фінального етапу - Фолькер Зассе (проект «Німецько-український агрополітичний діалог»)

            Технічний супровід та підрахунок голосів - НН (проект «Німецько-український агрополітичний діалог»)

            Допомога в технічному супроводі - 4 студента НУБіП

 

            1) Загальні правила проведення дебатів (оголошуються для залу і членів журі перед початком):

            • для дотримання порядку під час проведення дебатів ми просимо не користуватися мобільними телефонами та іншими засобами зв'язку;

            • шляхом жеребкування була визначена тема і позиція команди для обговорення («за» або «проти»);

            • для підготовки із своїй теми у кожної команди було 24 години;

            • в обговоренні теми повинні брати участь всі учасники команди, причому командна робота також повинна враховуватися при оцінюванні;

            • кожна група команд для обговорення своєї теми отримує 30 хвилин (по 15 хвилин на аргументи «за» і «проти» для кожної команди);

            • модератор може передавати слово іншій команді під час проведення дебатів, якщо час першої команди вже було використано;

            • під час проведення дебатів на екрані висвічується табло з таймером для проведення дебатів, на якому показується час виступу кожної групи;

            • після закінчення 30 хвилин дебатів для однієї групи обговорення припиняється і починається оцінювання/голосування;

            • оцінювання проводиться 2-ма категоріями слухачів: журі та гості з залу (близько 50 осіб);

            • послідовність проведення оцінювання дебатів: (i) гості із залу, (i) журі;

            • для оцінки команд в зал після закінчення дебатів передається два аркуші паперу різного кольору (кольору для кожної з команд визначаються під час жеребкування), на які гості із залу можуть приклеїти по одній наклейці, яку вони отримують при вході;

            - наклейка зеленого кольору означає, що виступ команди сподобалося;

            - наклейка червоного кольору означає, що виступ команди не сподобалося;

            - кожен гість із залу може оцінити виступ кожної команди тільки однієї наклейкою (!!!);

            • члени журі дають свою оцінку візуально (червоної/жовтою/зеленою карткою) і обґрунтовують свою оцінку коротким виступом;

            • відповідальний за технічний супровід веде підрахунок голосів/балів по кожній команді (остаточні результати команд не оголошуються до кінця всіх трьох турів дебатів);

2) Проведення жеребкування з оголошенням порядку проведення дебатів (послідовність) за темами (1-а, 2-а, 3-а (4-а) пара) Для проведення жеребкування на листочках паперу записується номер пари (1-а, 2-а, 3-а (4-а) пара) – всього 3 (4) листки; По одному представнику від пари команд (на вибір команд) витягають, не дивлячись, один з листочків, ніж визначається їх послідовність виступу в грі; Проведення жеребкування з оголошенням порядку хто перший в парі команд починає виступ (1-й, 2-й)

            Для проведення жеребкування на листочках паперу записується номер виступу (1-й, 2-й) - всього 2 листочка;

По одному представнику від пари команд (на вибір команд) витягають, не дивлячись, один з листочків, чим визначається їх послідовність виступу в одній парі;

            3) Коротка схема проведення гри:

            а. проведення 1-го туру (30 хв. + 15 хв. для проведення оцінки)

            б. після закінчення кожного туру модератор оголошує початок оцінювання в залі; в зал передаються оцінювальні листки для двох команд відповідного кольору. Паралельно з цим модератор проводить коротке опитування серед членів журі (по 1 хв. на 1 члена журі). Після завершення опитування в залі журі візуально оцінюють команди (червоною/жовтою/зеленою карткою); результати оцінювання фіксуються в таблиці (15 хв.)

            в. проведення 2-го туру (30 хв. + 15 хв. для проведення оцінки)

            м проведення 3-го туру (30 хв. + 15 хв. для проведення оцінки)

            д. можливе проведення 4-го туру (30 хв. + 15 хв. для проведення оцінки)

            е. підведення підсумків, визначення команди переможця фіналу дебатів і визначення серед членів команди-переможця абсолютних переможців (1-е 2-е і 3-е місце за представниками ВНЗ) - в голосуванні за абсолютних переможців беруть участь тільки члени журі (!!!) .

            ж. вручення сертифікатів та нагородження переможців - команд, і абсолютних переможців, які зайняли 1-е 2-е і 3-е місце.

            з. Заключне слово для представників журі

 
 
Примітка: Під час проведення дебатів буде вестися відеозапис.
* - за аналогією слід проводити 1-й відбірковий тур гри у ВНЗ

Найближчі події